Адрас: г. Мінск, пр. Дзяржынскага 83, корпус 15, 4 паверх.
Эл. пошта: lpn@bsmu.by
Тэлефон: + 375 17 279-42-04
Сімуляцыйна-атэстацыйны цэнтр аснашчаны сучасным сімуляцыйным абсталяваннем, што дазваляе праводзіць навучальныя сімуляцыйныя курсы па напрамках «тэрапія», «акушэрства і гінекалогія», «анестэзіялогія і рэаніматалогія», «педыятрыя», «неанаталогія», «агульная медыцынская практыка», «хірургія», «медыцынскі догляд і маніпуляцыйная тэхніка», «першая дапамога», «уралогія», «отарыналарынгалогія», «афтальмалогія», «прапедэўтыка ўнутраных хвароб».
У сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры (САЦ) з 2014 года рэалізуюцца адукацыйныя праграмы падрыхтоўкі медыцынскіх кадраў з выкарыстаннем сімуляцыйных тэхналогій на ўсіх этапах бесперапыннай прафесійнай адукацыі:
Выкарыстанне сімуляцыйна-атэстацыйнага цэнтра дазваляе развіць здольнасці хуткага прыняцця рашэнняў і бездакорнага выканання шэрагу маніпуляцый або ўмяшанняў, асабліва пры неадкладных станах.
Спецыяльная падрыхтоўка анестэзіёлага-рэаніматолага абавязкова павінна фарміраваць устойлівыя практычныя навыкі і ўменні. Традыцыйная сістэма навучання не дазваляе дасягнуць гэтай мэты і павінна спалучацца з шырокім наборам сімуляцыйных адукацыйных метадаў, якія адпавядаюць міжнародным патрабаванням.
У сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры студэнты-субардынатары па анестэзіялогіі і рэаніматалогіі асвойваюць навыкі выканання сардэчна-лёгачнай рэанімацыі, інтубацыі, спінальнай і люмбальнай пункцыі да ўзроўню «валодаць». На самых сучасных імітатарах пацыента выкладчык мадэлюе ургентныя станы, ставіць клінічныя задачы для групы студэнтаў з далейшым правядзеннем дэбрыфінгу і пакрокавым разборам дзеянняў кожнага члена каманды. Віртуальны трэнажор пацыента сам вызначае своечасовасць, правільнасць і дастатковасць выканання маніпуляцый, дакладнасць прытрымлівання складзенаму пратаколу. Выкладчык у онлайн-рэжыме ўносіць новыя ўводныя, кіруючы клінічнай сітуацыяй і максімальна набліжаючы яе да рэальнага жыцця.
Педыятрычны модуль абсталяваны сучаснымі інтэрактыўнымі імітатарамі неданошанага, нованароджанага, гадавалага, трохгадовага і пяцігадовага дзіцяці. Субардынатары па педыятрыі асвойваюць да ўзроўню «валодаць» першасную рэанімацыю нованароджаных, вырашаюць клінічныя сітуацыі па рэспіраторнай падтрымцы нованароджаных, карэкцыі гемадынамікі і інфузійнай тэрапіі з наступным дэбрыфінгам і абмеркаваннем дапушчаных памылак.
Субардынатары па неанаталогіі вырашаюць клінічныя задачы па гіпаксіі плоду і асфіксіі нованароджанага (першасная рэанімацыя), купіруюць рэспіраторны дыстрэс-сіндром, аспірацыйны сіндром, сэпсіс нованароджаных, вядуць пострэанімацыйны перыяд. Студэнтам асвойваюцца навыкі працы ў камандзе неанатолагаў, ён робіцца здольны да самастойнага і хуткага прыняцця рашэнняў пры безумоўным прытрымліванні стандартнага пратакола лячэння.
Акушэрска-гінекалагічны модуль абсталяваны камп'ютарнай сімуляцыйнай сістэмай родаў Віртуэль. Студэнты прымяняюць прыёмы і дапаможнікі пры вагінальных родах у галаўным і тазавым прадляжанні, прымаюць імклівыя роды і ацэньваюць стан нованароджанага па шкале АПГАР. Выконваюць методыкі ўшывання пахвіны, праводзяць даследаванні ў люстэрках і інтэрпрэтуюць атрыманыя дадзеныя. Кожны студэнт выконвае ўвесь алгарытм самастойна пад кантролем выкладчыка і камп'ютарных сістэм трэнажора.
Субардынатары па тэрапіі вырашаюць клінічныя сітуацыі па пагрозлівых парушэннях рытму і праводнасці (з ацэнкай ЭКГ і гемадынамічных параметраў), выконваюць комплекс рэанімацыйных мерапрыемстваў пры раптоўнай сардэчнай смерці. На трэнажорах аўскультацыі і пальпацыі праводзяць дыферэнцыйны дыягназ кардыёпульманальных і абдамінальных сіндромаў пад непасрэдным кантролем выкладчыка.
Падрыхтоўка субардынатараў па хірургіі праводзіцца ў хірургічным модулі цэнтра. Студэнты вывучаюць біямеханічныя ўласцівасці розных швоў, накладаюць швы з далейшай ацэнкай правільнасці іх накладання і ступені нацяжэння камп’ютарам, адпрацоўваюць навыкі накладання кішэчнага шва, вязання глыбокіх вузлоў і інш. Асвойваюць методыкі накладання пнеўмаперытанеўма, увядзення лапараскапічных інструментаў, выкананне розных лапараскапічных маніпуляцый на трэнажорах базавай лапараскапіі, правядзенне трэнінгаў з выкарыстаннем хірургічнага віртуальнага сімулятара «ЛапСім». Самастойна выконваюць розныя віды пункцый.
У сімуляцыйна-атэстацыйным цэнтры праводзяцца трэнінгі для клінічных ардынатараў, рэзідэнтаў-ардынатараў і ўрачоў-спецыялістаў з выкарыстаннем віртуальнага сімулятара ЛОР-хірургіі «ВоксельМан ЛОР», віртуальнага сімулятара УГД дыягностыкі «Ваймедыкс», хірургічнага віртуальнага сімулятара «ЛапСім», віртуальнага сімулятара рэспіраторнай тэрапіі «Рэспісім».
Вучэбна-трэніровачны цэнтр
У мэтах рэалізацыі Палажэння аб Міністэрстве аховы здароўя Рэспублікі Беларусь, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2011 г. № 1446 «Аб некаторых пытаннях Міністэрства аховы здароўя і мерах па рэалізацыі Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 11 жніўня 2011 г. № 360», пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь «Аб стварэнні і функцыянаванні адзінай дзяржаўнай сістэмы навучання насельніцтва метадам аказання першай дапамогі пры станах, якія ўяўляюць пагрозу для жыцця і (або) здароўя чалавека» ад 22 снежня 2014 г. № 1221, пастановы Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь «Аб адзінай дзяржаўнай сістэме навучання насельніцтва метадам аказання першай дапамогі» ад 7 жніўня 2018 г. № 63, на падставе загаду Міністэрства аховы здароўя Рэспублікі Беларусь ад 28.12.2018 г. № 1410 «Аб некаторых пытаннях стварэння і функцыянавання дзяржаўнай сістэмы навучання насельніцтва метадам аказання першай дапамогі» і загаду ўстановы адукацыі «Беларускі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт» ад 09.01.2019 г. №16 «Аб стварэнні вучэбна-трэніровачнага цэнтра» на базе лабараторыі практычнага навучання з 10.01.2019 г. створаны «Навучальна-трэніровачны цэнтр».
Дзейнасць вучэбна-трэніровачнага цэнтра накіравана на навучанне насельніцтва метадам аказання першай дапамогі пацярпеламу пры няшчасных выпадках, траўмах, атручваннях, іншых станах і захворваннях, якія ўяўляюць пагрозу для жыцця і (або) здароўя чалавека да прыбыцця медыцынскага работніка, забеспячэння неабходных умоў транспартыроўкі (эвакуацыі) пацярпелага з месца атрымання траўмы ў арганізацыю аховы здароўя.
Навучанне ў вучэбна-трэніровачным цэнтры ажыццяўляецца ў навучальных групах, напаўняльнасць вучэбнай групы складае не больш за 8 чалавек.
Прыём на навучанне ў вучэбна-трэніровачны цэнтр ажыццяўляецца на падставе дамовы аб платных паслугах у сферы адукацыі па форме, зацверджанай Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь. Кошт навучання вызначаецца ўніверсітэтам у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
Дакументам, які пацвярджае засваенне зместу адукацыйнай праграмы навучальных курсаў, з'яўляецца даведка аб навучанні ўстаноўленага ўзору.
Дакументы для рэгістрацыі на курс навучання: заяўка ад ўстановы за подпісам кіраўніка, альбо асабістая заява.
Больш падрабязную інфармацыю можна атрымаць па тэлефоне: + 375 17 279-42-04.
Курсы праводзяцца па меры фарміравання груп.
Загадчык
Мірончык Наталля Васільеўна
Адрас: г. Мінск, пр. Дзяржынскага 83, корпус 15, 4 паверх.
Эл. пошта: lpn@bsmu.by
Тэлефон: + 375 17 279-42-04
Анкетаванне
Навучальныя матэрыялы