Галоўная Універсітэт Падраздзяленні Лабараторыя практычнага навучання

Лабараторыя практычнага навучання

Адрас: г. Мінск, пр. Дзяржынскага 93, 10-ы інтэрнат.
Эл. пошта: lpn@bsmu.by
Тэлефон: + 375 17 207-92-41


У мэтах узмацнення практычнай падрыхтоўкі студэнтаў-медыкаў загадам рэктара універсітэта ад 2014/09/02 №333 «Аб стварэнні лабараторыі практычнага навучання» была арганізавана Лабараторыя практычнага навучання БДМУ, якая ўключае 5 навучальных модуляў для асваення практычных навыкаў:

Педыятрыя (з неонатологіяй)

Педыятрыя (з неонатологіяй)

Тэрапія

Тэрапія

Акушэрства і гінекалогія

Акушэрства і гінекалогія

Анестэзіялогіі і рэаніматалогіі

Анестэзіялогіі і рэаніматалогіі

Хірургія

Хірургія

Прадугледжана выкарыстанне закупленага абсталявання для навучання студэнтаў 2-6 курсаў усіх факультэтаў, што дазваляе забяспечыць якасную практычную падрыхтоўку ў адпаведнасці з патрабаваннямі Адукацыйных стандартаў з улікам выхаду студэнтаў на вытворчую практыку і магчымасці ажыццяўлення імі самастойнай практычнай дзейнасці на пасадах сярэдняга медыцынскага персаналу.


Анкетаванне


Навучальныя матэрыялы

З 9 лютага 2015 лабараторыя практычнага навучання адкрыта для правядзення практычных заняткаў з субардынатарамі па тэрапіі, акушэрстве і гінекалогіі, анестэзіялогіі і рэаніматалогіі, хірургіі, педыятрыі.

Выкарыстанне лабараторыі практычнага навучання БДМУ (сімуляцыйнага цэнтра) дазваляе развіць здольнасці хуткага прыняцця рашэнняў і бездакорнага выканання шэрагу маніпуляцый або умяшанняў, асабліва пры неадкладных станах.

Спецыяльная падрыхтоўка анестэзіёлага-рэаніматолага абавязкова павінна фарміраваць ўстойлівыя практычныя навыкі і ўменні. Традыцыйная сістэма навучання не дазваляе дасягнуць гэтай мэты і павінна спалучацца з шырокім наборам сімуляцыйных адукацыйных метадаў, якія адпавядаюць міжнародным патрабаванням.

У лабараторыі практычнага навучання студэнты-субардынатары па анестэзіялогіі і рэаніматалогіі асвойваюць навыкі выканання сардэчна-лёгачнай рэанімацыі, інтубацыі, спінальнай і люмбальной пункцыі да ўзроўню «валодаць». На самых сучасных імітатарах пацыента выкладчык мадэлюе ургентныя станы, ставіць клінічныя задачы групе студэнтаў з далейшым правядзеннем дэбрыфінга і пакрокавым разборам дзеянняў кожнага члена каманды. Віртуальны трэнажор пацыента сам вызначае своечасовасць, правільнасць і дастатковасць выконвання маніпуляцый, дакладнасць прытрымлівання са складзеным пратаколам. Выкладчык у анлайн рэжыме ўносіць новыя уступныя, кіруючы клінічнай сітуацыяй і максімальна набліжаючы яе да рэальнага жыцця.

Педыятрычны модуль абсталяваны сучаснымі інтэрактыўнымі імітатарамі неданошанага, нованароджанага, падгадаванага, трохгадовага і пяцігадовага дзіцяці. Субардынатары па педыятрыі асвойваюць да ўзроўню «валодаць» першасную рэанімацыю нованароджаных, вырашаюць клінічныя сітуацыі па рэспіраторнай падтрымцы нованароджаных, карэкцыі гемадынамікі і інфузійнай тэрапіі з наступным дэбрыфінгам і абмеркаваннем дапушчаных памылак.

Субардынатары па неонаталогіі вырашаюць клінічныя задачы па гіпаксіі плода і асфіксіі нованароджанага (першасная рэанімацыя), купіруюць рэспіраторны дыстрэс-сіндром, аспірацыйны сіндром, сэпсіс нованароджаных, вядуць пострэанімацыйеы перыяд. Студэнту прышчапляюцца навыкі працы ў камандзе неанатолагаў, самастойнага і хуткага прыняцця рашэнняў пры безумоўным прытрымліванні стандартнага пратаколу лячэння.

Акушэрска-гінекалагічны модуль абсталяваны кампутарнай сімуляцыйнай сістэмай родаў ВиртуЭль. Студэнты ўжываюць прыёмы і дапамогі пры вагінальных родах ў галаўным і тазавых перадляжаннях, прымаюць імклівыя роды і ацэньваюць стан нованароджанага па шкале Апгар. Выконваюць методыкі ўшывання прамежнасці, праводзяць даследаванні ў люстэрках і інтэрпрэтуюць атрыманыя дадзеныя. Кожны студэнт выконвае ўвесь алгарытм самастойна пад кантролем выкладчыка і камп'ютэрных сістэм трэнажора.

Субардынатары па тэрапіі вырашаюць клінічныя сітуацыі па пагрозлівых парушэннях рытму і праводнасці (з ацэнкай ЭКГ і гемадынамічных параметраў), выконваюць комплекс рэанімацыйных мерапрыемстваў пры раптоўнай сардэчнай смерці. На трэнажорах аўскультацыі і пальпацыі праводзяць дыферэнцыяльны дыягназ кардыяпульманальных і абдамінальных сіндромаў пад непасрэдным кантролем выкладчыка.

Падрыхтоўка субардынатараў па хірургіі праводзіцца ў хірургічным модулі лабараторыі. Студэнты вывучаюць біямеханічныя ўласцівасці розных швоў, накладваюць швы з далейшай ацэнкай правільнасці іх накладання і ступені нацяжэння кампутарам, адпрацоўваюць навыкі накладання кішэчнага шва, вязання глыбокіх вузлоў і інш. Асвойваюць методыкі накладання пнеўмаперытонеума, ўвядзення лапараскапічных інструментаў, выкананне розных лапараскапічных маніпуляцый на трэнажорах лапараскапіі. Самастойна выконваюць розныя віды пункцыі.

Мірончык Наталля Васільеўна

Загадчык
Мірончык Наталля Васільеўна

Адрас: г. Мінск, пр. Дзяржынскага 93, 10-ы інтэрнат.
Эл. пошта: lpn@bsmu.by
Тэлефон: + 375 17 207-92-41

 

 Падзяліцеся